ΚΙ ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ RUSSELL

Οι παρακάτω πληροφορίες μας ήρθαν μεταφρασμένες από το google  και η ατέλειά τους είναι εμφανής… Αλλά θα πάρετε μια γενική γεύση. Στο κάτω της γραφής, με τα ΛΙΝΚ που βάζουμε εδώ μπορείτε άνετα να διαβάσετε τα πρωτότυπα κείμενα.

 

I ΕΙΣΑΓΩΓΗ:

Bertrand Russell, ο τρίτος κόμης Russell, είναι το πιο σημαντικό φιλελεύθερο στοχαστή του εικοστού αιώνα, ένα από τα δύο ή τριών μεγάλων φιλοσόφων της, και ένας προφήτης για τα εκατομμύρια των δημιουργικών και ορθολογική ζωή. Γεννήθηκε το 1872, στο απόγειο της οικονομικής και πολιτικής υπεροχή της Βρετανίας, και πέθανε το 1970, όταν αυτοκρατορία της Βρετανίας είχε εξαφανιστεί και η ισχύς της είχε αποξηρανθεί σε δύο νικηφόρα αλλά εξουθενωτική παγκόσμιους πολέμους. Στο θάνατό του, όμως, η φωνή του γίνεται ακόμη ηθικό κύρος, γιατί ήταν ένας από τους πλέον σημαίνοντες επικριτές του κόσμου από τα πυρηνικά όπλα και τον αμερικανικό πόλεμο στο Βιετνάμ.

Αν και γεννήθηκε σε ένα από τους πιο διακεκριμένους αριστοκρατικές οικογένειες Whig της Βρετανίας, έγινε μια επίμονη συνήγορος της σοσιαλδημοκρατίας και άλλες προοδευτικές αιτίες, όπως τα δικαιώματα των γυναικών, την ειρήνη μεταξύ των εθνών και μια επιστημονική προσέγγιση για την εξάλειψη της προσωπικής και δημόσιας παραλογισμό.

   Ο παππούς του, όπως ο Λόρδος John Russell ήταν ο αρχιτέκτονας της Μεγάλης νομοσχέδιο μεταρρύθμισης του 1832, που επέκτεινε το δικαίωμα ψήφου σε πολλά ειρηνικά στις μεσαίες τάξεις. Ορφανά πριν ήταν τεσσάρων ετών, Bertrand Russell είχε ανατραφεί από τη γιαγιά του, ο οποίος προσπάθησε να τον εκπαιδεύσει για να γίνει πρωθυπουργός στην παράδοση του παππού του.Russell είχε μικρή ιδέα των δυνατοτήτων του, μέχρι που πήγε μέχρι το Trinity College, Cambridge το 1890, για εκπαιδεύτηκε σε εικονική απομόνωση, ενώ αν φέρει επώδυνες κρυφές ψυχικές ουλές από νωρίς το πένθος του. Υπάρχουν ταλέντα του στη φιλοσοφία και τα μαθηματικά άνθισε μέχρι το 1914 και αφιέρωσε τον περισσότερο χρόνο του σε αυτές τις επιδιώξεις, να γίνει μια αρχή κόσμου, Μέλος της Βασιλικής Εταιρείας το 1908 και εκδόσεων, με τον Alfred Whitehead,Principia Mathematica μεταξύ 1910 και 1913. Το έργο του Russell πάνω στα θεμέλια των μαθηματικών, τη λογική και επιστημολογία, φιλοσοφία που αγγλικά σε μια νέα κατεύθυνση.Russell προσπάθησε να φέρει τη φιλοσοφία σε στενότερη συμμαχία με την επιστήμη. Οι απόψεις του είχαν προσβληθεί από τον Wittgenstein, αλλά εξακολουθούν να είναι κρίσιμα τα ιδρυτικά κείμενα της αναλυτικής φιλοσοφίας. Ακόμη και με αυτό το συμπυκνωμένο έργο που έχουν βρεθεί ακόμη φορά να συμμετάσχουν σε πολιτικές εκστρατείες, ιδίως εκείνων που είναι υπέρ των ελεύθερων συναλλαγών κατά τη διάρκεια του 1903-04 και Ψήφος Γυναικών 1906 – 1910.Συγκλονισμένοι από το ξέσπασμα του Α Παγκοσμίου Πολέμου το 1914, ο Russell αφιέρωσε τις ενέργειές του για την ανακίνηση για τη διαπραγμάτευση της ειρήνης, φοβούνται ότι μια μακροχρόνια προσπάθεια θα μπορούσε να βλάψει μόνιμα ευρωπαϊκού πολιτισμού. Για τις προσπάθειές του, απολύθηκε από το Trinity College, απαγορεύεται να πάει στην Αμερική, υπόκειται σε περιορισμούς στην ελευθερία κινήσεών του στη Βρετανία και το 1918 φυλακίστηκε για πέντε μήνες. Συγκλονισμένος από την ξενοφοβική εθνικισμό που εμφανίζεται σε όλο τον πόλεμο, ο Russell έγραψε μερικά από τα πιο σημαντικά βιβλία του για την πολιτική συμπεριφορά και τη φιλοσοφία. Έγινε ένθερμος υποστηρικτής του σοσιαλισμού Guild, με την οποία ελπίζει ότι θα κερδίσει την κοινωνία σημαντικό έλεγχο επί της οικονομίας, ενώ ταυτόχρονα διατηρώντας την παραδοσιακή φιλελεύθερη αξία της ελευθερίας. Επίσης, έγινε ένας εξαιρετικά αποτελεσματικός ομιλητής σε δημόσια θέματα.
Russell παρέμεινε ένα δημόσιο πρόσωπο με την έλευση της ειρήνης, αλλά επανέλαβε φιλοσοφικά γραπτά του. Ψάχνετε για κοινωνίες που ξεπέρασε τις αδυναμίες πολεμοχαρείς της Δύσης, που επισκέφθηκε τη Ρωσία το 1920 πρόθυμη να υποστηρίξει τους Μπολσεβίκους μόνο να έρθει μακριά απωθούνται από τη βαρβαρότητα, την έλλειψη της ελευθερίας και ομοιότητες με φανατική θρησκείες που βρήκε εκεί. Το 1920 και μεγάλο μέρος του 1921 που επισκέφθηκε την Κίνα, την ανάλυση των δυνατών και αδύνατων σημείων του αρχαίου πολιτισμού που προσπαθούν να βιομηχανοποιηθεί, και προειδοποίησε για τους κινδύνους της αυτοκρατορικής εξουσίας να παρεμβαίνει στις υποθέσεις της Κίνας.
   Παντρεύτηκε το 1921, για δεύτερη φορά, έγινε ο πατέρας των δύο παιδιά, ένα γιο και μια κόρη. Αυτός και η Ντόρα Russell ξεκίνησε ένα σχολείο πρότυπο στο Beacon Hill, σε μια προσπάθεια να μετατρέψουν την εκπαίδευση, έτσι ώστε να εξαλειφθεί κτητικότητα και την ψυχολογία πολεμικό. Για τη χρηματοδότηση αυτό το πείραμα, τότε συχνά Russell πήγε για συγκέντρωση κεφαλαίων περιοδείες στην Αμερική – μια κοινωνία που στο σύνολό τους γίνονται σεβαστά αλλά και ο φόβος για την δογματική του καπιταλισμού και δημοφιλή υλισμό.Στα τέλη της δεκαετίας του 1920 και στις αρχές της δεκαετίας του 1930, ο γάμος του με Ντόρα χάλασε και όπως ο ίδιος χάσει την πίστη τους στην Beacon Hill, Russell συνέχισε να γράφει βιβλία που προορίζονται να απελευθερώσουν τους αναγνώστες από ό, τι είδε, όπως τα δεσμά του ξεπερασμένου θρησκευτικών πεποιθήσεων, περιοριστικά γάμους, καταπιεσμένη στάσεις προς την ανθρώπινη σεξουαλικότητα και αυταρχικές πρακτικές της εκπαίδευσης. Στον χώρο της πολιτικής, Russell επέκρινε επίμονα το Μπολσεβίκικο πείραμα στη Ρωσία, ενώ αναλύοντας την παράλογη βαρβαρότητα του φασισμού. Μαζί με τον George Orwell, Russell ήταν ένας από τους λίγους δυτικούς διανοούμενους της Αριστεράς δεν πρέπει να παρασυρθεί από τις απαιτήσεις της μαρξιστικής θεωρίας και πρακτικής Μπολσεβίκων στη Ρωσία, ούτε ήταν αυτός ηπάτησε με φασισμού. Russell διατήρησε τις πεποιθήσεις του «αναπτύχθηκε κατά τη διάρκεια του Μεγάλου Πολέμου» σε μη-βίαιη αντίσταση στους πολέμους μέχρι το επιθετικό επεκτατισμό του Χίτλερ στην Πολωνία το 1939 τον ανάγκασε να εγκαταλείψει την υπεράσπιση της ειρήνης του. Πέρασε το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο στην Αμερική, όπου έγραψε δημοφιλή του Ιστορία της Δυτικής Φιλοσοφίας , αλλά παρέμεινε δυστυχισμένος μακριά από την καταπολέμηση της Βρετανίας για τη ζωή της εναντίον του Χίτλερ.Russell επέστρεψε στη Βρετανία το 1944, να γίνει σχεδόν μια φιγούρα δημιουργία μετά τον πόλεμο στην προειδοποίηση για τους κινδύνους για τον πολιτισμό που θέτει η Ρωσία την ανάπτυξη πυρηνικών όπλων. Αυτοί οι φόβοι της Ρωσίας, που χρονολογείται από το 1920 την επίσκεψή του, τον οδήγησε πριν από Ρωσία εξερράγη μια ατομική βόμβα το 1949, για να εξετάσουμε τον εξαναγκασμό τους Σοβιετικούς να αποδεχθούν το διεθνή έλεγχο των ατομικών ενεργειακών πόρων και την παραγωγή. Στη συνέχεια, ωστόσο, ο Russell άρχισε να στραφούν σε προειδοποίηση για τον κίνδυνο της πυρηνικής καταστροφής είτε καθιζάνει από ατύχημα, διαταραχή στην ηγεσία των Μεγάλων Δυνάμεων »ή ιμπεριαλιστική εσφαλμένο υπολογισμό. Αυτός ο φόβος για τον πολιτισμό τον οδήγησε στα τέλη της δεκαετίας του 1950 και στις αρχές της δεκαετίας του 1960 στην τελευταία μεγάλη σταυροφορία του, η Εκστρατεία για τον Πυρηνικό Αφοπλισμό (CND). Πίστευε ότι η Βρετανία, με μονομερή αφοπλισμό, θα μπορούσε να αποτελέσει παράδειγμα για τον κόσμο, οδηγώντας σε σταδιακή Μεγάλη αφοπλισμό ρεύματος.Μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 1960, όχι πολύ καιρό πριν από το θάνατό του, ο Russell στράφηκε αποφασιστικά εναντίον των Ηνωμένων Πολιτειών. Ήταν πεπεισμένος ότι ο πόλεμος στο Βιετνάμ τους ήταν ανήθικο και επικίνδυνο για τον πολιτισμό.Μερικές από τις δράσεις του τελευταίου ήταν τα σχέδια για τη δημιουργία ενός δικαστήριο εγκλημάτων πολέμου στη Σουηδία για να δοκιμάσετε αμερικανική φορείς χάραξης πολιτικής από τη Διοίκηση Johnson. Τέτοιες ενέργειες γύρισε αυτό το άτομο, στη συνέχεια, στο δεκαετίας του ενενήντα του, σε μια γκουρού για πολλά από τη νεολαία των «εξήντα οι οποίοι εξέτασαν σε αυτόν για ηθική ηγεσία.Προσωπική ζωή του Russell αμαυρώθηκε από ορισμένους δυστυχισμένοι γάμοι και τραγωδία για τον πρωτότοκο γιο του. Russell έπεσε από την αγάπη με την πρώτη σύζυγό του, ο Αμερικανός Quaker Άλυ Pearsall Smith το 1901, και χώρισαν το 1911, παρόλο που δεν υπήρχε μέχρι το 1921 διαζύγιο μετά από την οποία παντρεύτηκε Ντόρα Μαύρο. Εκείνη τον άντεξε δύο παιδιά, τον John Conrad (1921) και Katharine (1923).John έγινε όλο και πιο άρρωστος από τα τέλη του twenties του και τα τελευταία χρόνια της ζωής του ήταν σχιζοφρενής αμετάκλητα. Ο γάμος κατέληξε σε αμοιβαία και διαρκή πικρία στις αρχές του 1930. Τρίτο γάμο του Russell, να Patricia Spence, οδήγησε στη γέννηση του Conrad Russell, τώρα ο πέμπτος κόμης Russell, ένας διακεκριμένος ιστορικός και ενεργό, προοδευτικό μέλος της Βουλής των Λόρδων. Τελευταία γάμος του, όταν πάνω από ογδόντα, με την αμερικανική Edith Finch, υπό τον όρο με τον πολύ ευτυχία.

Russell το 1911 έριξε τις αναστολές του και άρχισε μια μακρά ερωτική σχέση με Lady Ottoline Morrell, πετώντας εκτός πουριτανική ανατροφή του. Όπως το πάθος τους εξασθένισε έγινε μια δια βίου έμπιστος. Επαναστατούν ενάντια σε αυτό που είδε ως Victorian κατασταλτικότητα, Russell διεξάγονται πολλές υποθέσεις από το 1914 για το επιχείρημα για την απελευθέρωση των ανδρών και των γυναικών από τη σεξουαλική καταπίεση. Αυτή η προσέγγιση στις ανθρώπινες σχέσεις βοηθά να εξηγηθεί για μαζική δημοτικότητα του όχι μόνο κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1960, αλλά νωρίτερα. Russell ίδιος πίστευε κοντά στο τέλος της ζωής του, ότι οι ελευθερίες στην προσωπική συμπεριφορά υποστήριξε ότι είχε κάποιες συνέπειες ολέθριες και απρόβλεπτες. Ωστόσο, μέχρι το τέλος παρέμεινε ένας απόστολος της πολιτικής και προσωπικής ελευθερίας ενάντια στην καταπίεση, είτε από το κράτος, η κοινή γνώμη ή την εκπαίδευση.


 

 


Σύνδεσμοι προς άλλες ιστοσελίδες Bertrand Russell στο Πανεπιστήμιο McMaster:

Επίσης δείτε κι αυτά: 

The myspace page has sound recordings.
Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s